Suid-Afrika staan weer voor ’n groot keerpunt in sy geskiedenis met die besluit om die Onteieningswet van 2020 op 14 September aan die Nasionale Vergadering voor te lê wat beteken dié wet kan in November reeds deel van ons Grondwet wees.
Indien die wetsontwerp deurgaan gaan dit ’n geweldige impak op ons land se ekonomie hê soos al telkemale deur TLU SA uitgewys. Volgens dié Grondwet word “eiendom” nie beperk tot net grond nie, maar sy onteiening sonder vergoeding klousule is egter tot grond beperk.
TLU SA stel die volgende twee aksie voor in die lig van impak van die Onteieningswet.
- Die beskuldigings dat ons die grond gesteel het, is nou al so baie keer gebesig dat dit nou as die waarheid aanvaar word. Dit is egter naamskending om betrokke partye valslik te beskuldig. Ons moedig ons ondersteuners aan om telkens wanneer iemand sodanige aantyging maak ’n formele klag by die SAPD te gaan lê vir crimen Injuria en versoek dat dit ondersoek moet word. Iets moet gedoen word om die leuen wat ongehinderd wyd verkondig word nek om te draai.
- Deel in die onderstaande vorm jou persoonlike kommentaar oor die ompak van die Onteieningswet op jou sal hê sodat ons dit kan deel met die regering.
Vul die onderstaande vorm in en ons sal jou
kommentaar direk aan die relevante adres stuur.
DIE REGERING KAN ALLES VAT WAT AAN JOU BEHOORT AS DIE ONTEIENINGSWET GOEDGEKEUR WORD. GROND IS MAAR NET DIE BEGIN.
Die Ad Hoc-komitee om art.25 van die Grondwet te wysig het nuwe voorstelle hieroor vir kommentaar gepubliseer.
Kyk gerus by hierdie skakel wat dit behels:
Die spertyd vir kommentaar is Vrydag, 13 Augustus 2021.
Jy is welkom om jou eie kommentaar te lewer of jy kan die volgende paragraaf kopieer en as kommentaar byvoeg.
I object to the amendments to the Constitution suggested in the Draft Constitution Eighteenth Amendment Bill.
I believe that the existing owner of a piece of land should be compensated at market value if the government expropriates said land (and improvements thereon) for land reform purposes. Thus, I find nil compensation unacceptable in these circumstances.
I am also not convinced that the government’s definition of public interest is indeed in the public’s interest.
Furthermore, the government has proved without fail that it cannot protect the land as the heritage of all citizens.
Therefore, if the government becomes the custodian of ‘certain’ land, it will not automatically lead to all citizens gaining access to the land on an equitable basis.
The economic effect of expropriation without compensation will be devastating to this country. It will reduce foreign investment and drain South Africa of all expertise.
I am opposed to all of the suggested amendments